Beneficiile inotului

DE CE SA PRACTICAM INOTUL

Înotul este o activitate care iţi va aduce o multitudine de beneficii, de la cele fizice până la cele mentale si sociale.

Înotul îţi oferă un excelent antrenament cardiovascular şi de asemenea îţi tonifică musculatura, te ajută să slăbeşti şi iţi fortifică plămânii. Dacă vei înţelege cu adevarat beneficiile înotului si îl vei practica, îţi vei îmbunătăţi cu adevarat viaţa.

Inotul este o optiune excelenta pentru a face miscare in orice perioada a anului, dar este o activitate mai populara mai ales pe timpul verii, cand se poate practica in bazine descoperite sau chiar la mare.

Când faci sporturi \”pământene\” precum alergatul, aerobicul sau ridicatul greutăţilor, îţi soliciţi foarte mult articulaţiile şi sistemul muscular. Înotul nu îţi forţează articulaţiile, din contră, este considerat o activitate cu risc scăzut de accidentări dacă este practicată aşa cum trebuie şi chiar ajută la vindecarea diverselor afecţiuni ale aparatului locomotor.

Înotul este o formă de antrenament care creşte frecvenţa cardiacă şi stimulează circulaţia. In timpul înotului, toate grupele musculare sunt puse în mişcare simultan, provocând organismul la un antrenament total. Frecvenţa cardiacă trebuie să crească cu scopul de a furniza mai mult oxigen pentru activitatea musculară. În timp, rezistenţa organismului va creşte iar antrenamentul va deveni mai uşor. Înotul are o influenţă pozitivă asupra plămânilor, în sensul că în timp va creşte capacitatea respiratorie şi vei respira mai eficient. Acest lucru este benefic pentru persoanele în vârstă a căror capacitate respiratorie începe să scadă odată cu vârsta.

De asemenea, înotul este folositor pentru adulţii si copiii cu astm. Studii efectuate pe eşantioane reprezentative de copii şi adulţi au arătat că înotul reduce severitatea episoadelor de astm. Creşterea capacităţii pulmonare câstigată prin înot si inhalarea aerului umed care inconjură piscina pot imbunătaţi funcţia pulmonară şi controleaza episoadele de astm.

O persoană de 60 de kilograme care înoată într-un ritm moderat va arde aproximativ 240 de calorii la fiecare 30 de minute. Cu timpul, arderea caloriilor şi creşterea metabolismului derivată din înlocuirea grăsimii cu masa musculară poate conduce la o scadere în greutate importantă. Pentru ca scăderea în greutate să se producă, dieta trebuie să fie controlată. Un studiu efectuat arată ca pierderea în greutate prin înot este destul de dificilă deoarece se bănuieşte că apa rece din piscină stimulează apetitul.

Acest tip de antrenament prin înot este diferit de alte tipuri de exerciţii care încalzesc corpul şi, ca rezultat, reduc pofta de mâncare. Înotul este distractiv şi poate fi o modalitate foarte bună de socializare. Chiar dacă îl practici pe plajă sau în piscina, este plăcut sa înoti cu alte persoane.

Poţi să urmezi un curs de aerobic în apă şi să socializezi în timp ce lucrezi. Exerciţiile aerobice efectuate în apă sunt mai eficiente deoarece în general miţcarea în apa te face să depui mai mult efort.

Pentru femeile insărcinate exerciţiile efectuate în apă tonifică musculatura folosită în timpul naşterii.

Pentru cei mai în vârstă, cu probleme articulare (artrita), exerciţiile efectuate în apă sunt mai sigure, satisfac dorinţa de mişcare, cresc flexibilitatea şi au impact scăzut asupra articulaţiilor.

Indiferent de vârstă, greutate, nivel de calificare, înotul este o alegere excelentă de petrecere a timpului liber şi nu numai. Poate fi privită şi ca o formă de antrenament pe care să o adaugi la exerciţiile pe care le faci în mod obişnuit.