Cele 21 de porunci ale inotului

Cele 21 de porunci ale inotului

  după Jerry Heidenreich

 

1.  Cele mai importante 3 componente ale îNOTULUI: tehnica, tehnica şi tehnica;.

2.  Tinde întotdeauna spre OPTIM, nu spre MAXIM în performanta;

3.  Învaţă ECHILIBRUL, adaptează-ţi şi stabilizează-ţi poziţia corpului mai întâi. Toate celelalte vor fi astfel mai uşor de realizat;

4.  Caută-ţi trasă, poziţia cu cea mai mică rezistenţă a apei.

5.  Găseşte-ţi trasa cu cea mai mare rezistenţă de opunere a apei;.

6.  Obţinerea unui rezultat fără efort presupune un mare efort anterior;

7.  “Ascultă” apa, simte apa, fii una cu apa. Înoata silenţios.

8.  Capul conduce miscarea. Mintea conduce corpul..

9.  Cu cât munceşti mai greu cu atât obţii lucruri mai greu de atins.

10. Simplul antrenament nu duce la perfecţiune . Antrenamentul perfect conduce la perfecţiune. Ceea ce faci la antrenament vei face şi în competiţie.

11. Înotătorul cel mai rapid este acela care  încetineşte ……. cel mai puţin.

12. Viteza cea mai mare de înot o obţii daca iei startul cel mai puternic si dacă te împingi cel mai puternic din perete (la întoarceri).

13. Strecoară-te prin apă, nu “ara” apa.  Al doilea tău nume să fie “hidrodinamicul”.

14. Nu te gândi să “tragi” apa pe lângă tine..  Invaţă să “agăţi” apa cu palmele şi să le menţii pe apă. Invaţă să-ţi foloseşti picioarele pentru echilibrarea şi stabilizarea corpului pe apa.

15. Forţa este dată de şold şi trunchi. Foloseşte-ţi umerii pentru restabilirea poziţiei pe apă şi producerea unei viteze suplimentare prin mişcarea braţelor.

16. Relaxează-ţi musculatura în miscările dinspre interior spre exterior..

17. Nu te uita niciodată înapoi..

18. Abordează agresiv cursa, atacă-ţi adversarii.

19. Urmareşte-ţi adversarii. Ei te vor face un înotator mai rapid, mai bun.

20. Foloseşte-ti imaginea vizuală şi mentală  pentru realizarea şi transpunerea în practică a scopurilor.

21. Înoată inteligent, foloseşte-ţi mintea, şi ţine-ţi capul permanent fix (nemişcat).